Rada klanu
1 Rada klanu może liczyć maksymalnie 5 osób. Nowego członka powołuje przywódca i pozostali radni. To samo następuje przy wyrzucaniu z rady.
2 Rada decyduje o:
1) Wypowiedzeniu wojny
2) zawarciu pokoju traktatu sojuszu
3) wyrzuceniu z klanu ( niektóre przypadki )
4)wysokościach składek
5) wysyłaniu szpiegów i rozbudowie armii
3 Każdy członek rady może rekrutować nowych Strażników.
4 W przypadku jeśli przywódca klanu rezygnuje z pełnionej funkcji, rada wybiera jego następcę.
5 Członkowie Rady nie dostają żadnych diet, ponieważ jest to funkcja społeczna.
6 Przywódca klanu ma prawo zawetować decyzję rady klanu, jednak zawsze musi to uzasadnić.
Regulamin dotyczący członków klanu
1 Przywódca klanu sprawuje funkcję przede wszystkim administracyjną i sądowniczą. Jego obowiązkiem jest dbanie o politykę zewnętrzną, finanse i bezpieczeństwo. Opiekuje się również forum.
2 W klanie panuje demokracja. Każdy może się wypowiedzieć na dowolny temat. W sprawie najważniejszych przedsięwzięć zostanie przeprowadzone referendum ( głosowanie jest tajne ), a decyzję ostatecznie zatwierdza rada klanu.
3 Życie prywatne członków klanu jest ich sprawą. Każdy ma na wstępie czyste konto i przywódca nie docieka, kim byli wcześniej, zanim się przyłączyli. Jeśli jednak ktoś wyląduje z lochach na dłużej niż 14 dni, zostanie dożywotnio wygnany z krainy lub skazany na karę śmierci, wówczas taki osobnik zostaje automatycznie wyrzucony z klanu.
4 W klanie obowiązują prawa wolnego rynku i przywódca nie ingeruje w interesy klanowiczów. Każdego obowiązuje jednak prawo dotyczące imion, avatarów i profili
5 Każdy ma szansę na rozwinięcie swoich umiejętności po przyłączeniu się do klanu.
6 Stosunki między klanowiczami powinny być oparte na relacjach przyjacielskich. W miarę możliwości należy unikać kłótni.
7 Ranga w klanie zależy od poziomu postaci, ale istnieje możliwość otrzymania specjalnego statusu ( radny, magazynier, zbrojmistrz ) za określone zasługi.
a) regularnie opłacać wszystkie składki
b) udzielać się na forum na sensowne tematy
c) dawać dodatkowe dotacje na rzecz klanu w postaci złota, mithrilu, broni lub surowców
d) staż w klanie co najmniej 3 tygodnie
e) nienaganne życie, niska karalność
f) napisać klimatyczne podanie
Obowiązki klanowiczów
1 Obowiązkiem każdego klanowicza jest cotygodniowe płacenie składek na rzecz klanu. Składki zależą od poziomu postaci:
1-5 poziom – 1000 sztuk złota
6- 10 poziom 1000 sztuk złota*poziom postaci
11-20 poziom - 2000 sztuk złota*poziom postaci
21 - 30 poziom - 3000 sztuk złota*poziom postaci
31 - 40 poziom - 4000 sztuk złota*poziom postaci
itd.
Jeśli delikwent nie zapłaci składki w danym tygodniu, zostanie listownie upomniany z wezwaniem do zapłacenia. Jeśli nie będzie regularnie płacił przez 3 tygodnie składek, zostanie usunięty z klanu. Gracze będący na urlopie trwającym dłużej niż 7 dni są zwolnieni z płacenia na czas jego trwania, ale muszą poinformować przywódcę o wyjeździe. Płacąc darowiznę o wartości większej niż wynosi składka, klanowicz nie musi już płacić przez pewien okres czasu. W uzasadnionych przypadkach klanowicz może zostać czasowo zwolniony z opłat.
2 Zabrania się atakowania członków własnego klanu, jego strażnicy, rozmaitych akcji sabotażowych i wszczynania sporów. Wszelkie tego typu sprawy są rozwiązywane w sądzie.
a) w przypadku ataku na strażnicę sprawca musi wypłacić ofierze odszkodowanie w wysokości 200 sztuk złota, pomnożone przez poziom atakowanej strażnicy
b) wszelkie spory, pomówienia i inne podobne sprawy są załatwiane w sądzie klanowym.
c) wszelkie akcje przeciwko klanowi ( szpiegowanie, podjudzanie innych klanów do wojny przeciwko nam i inne szkodliwe działanie ) są karane wyrzuceniem z klanu w przypadku udowodnienia winy sprawcy. Taki delikwent podlega również prawu zemsty klanowej, czyli może być atakowany kilkanaście razy dziennie przez różne osoby z klanu. Zostają również zamknięte przed nim bramy Henneth Annun.
3 Każdy nowo przyjęty klanowicz zobowiązany jest do zarejestrowanie się na forum. Jego imię powinno być takie jakiego używa w grze ( obcych ludzi to nie dotyczy ). Musi także wykazywać tam przynajmniej minimalną aktywność. W innym wypadku będzie upominany i po 2-3 tygodniach wyrzucony.
4 Poza rejestracją na forum, obowiązkiem każdego jest uczestniczenie w życiu forum. Każdy przynajmniej raz na tydzień powinien coś napisać. Osoby całkowicie nieaktywne na forum będą wyrzucane z klanu. Warunkiem korzystania z przywilejów w klanie jest napisanie przynajmniej jednego posta. Jeśli dana osoba będzie się często udzielała na forum, może otrzymać od przywódcy uznaniową premię w zależności od wniesionego wkładu dla klanu.
5 Każdy powinien w miarę swoich możliwości zastosować się do wiadomości otrzymanej z klanu i działać na dla jego dobra.
Prawa i bezpieczeństwo klanowiczów
1 Każdy członek naszego klanu ma zapewnione bezpieczeństwo. Jeśli regularnie będzie on zaatakowany przez człowieka z zewnątrz, obowiązkiem reszty klanu jest ścigać go, dopóki nie zostanie zabity. Po śmierci winowajcy należy dać mu spokój. To samo tyczy się atakowanie strażnic należących do klanowiczów. Nie dotyczy to pojedynczych ataków. Każdy członek klanu atakuje ludzi z innych klanów na własną odpowiedzialność i sam ponosi konsekwencje za swoje czyny.
2 Każdy Strażnik Ithilien ma prawo do darmowego leczenia na terenie całego Śródziemia, oraz do zniżek przy treningach u prywatnego trenera w Henneth Annun.
3 Jeśli klanowicz zostanie wtrącony do więzienia, klan ma obowiązek zrobić wszystko, aby go stamtąd wyciągnąć. Dotyczy to jednak tylko kradzieży. Jeśli delikwent złamał prawo karczmy, wykonywał nieprzepisowe ataki, lub w inny sposób złamał prawo, nie przysługuje mu pomoc w wyjściu z więzienia.
4 Każdy, kto do nas należy ma prawo do otrzymania za darmo broni, pancerza i reszty ekwipunku za darmo, odpowiadającą jego poziomowi postaci. To prawo przysługuje po 3 dniu przynależności do klanu.
5 Dzienne oprocentowanie pożyczki dla klanowicza wynosi 1%, a nie 6% jak dla ludzi z zewnątrz. Klanowiczów dotyczą tak jak innych ograniczenia wiekowe i poziomów. Można je zobaczyć w profilu postaci Kaleva Ylipulli.
6 Każdy klanowicz może otrzymać niezbędną poradę dotyczącą spraw Bruineny, ma zapewnioną pomoc prawną i w uzasadnionych przypadkach może liczyć na dofinansowanie.
7 Każdy może prowadzić niezmącone życie własnym rytmem, pod warunkiem, że przestrzega przepisów obowiązujących w klanie.
8 Jedynie magowie mogą otrzymywać przedmioty związane z magią, a rzemieślnicy mogą dostać miedź żelazo i węgiel. Każdy ma prawo do broni i ekwipunku. Aby mieć przywileje maga, czy rzemieślnika taka osoba musi znaleźć się na liście profesji wyświetlanej na forum klanu.
9 Każdy klanowicz ma 5% zniżki do zakupu, rozbudowy, oraz upiększania domów. To samo dotyczy zakupu ziemi pod budowę. 10-procentowa zniżka przysługuje przy zakupie i rozbudowie kopalni, farm oraz sklepów.
10 Dla członków klanu koszty wskrzeszania na terenie miasta są o 20% niższe
Przepisy ogólnoklanowe
1 Aby dołączyć do klanu, należy napisać specjalne podanie na adres przywódcy Kaleva Ylipulli. Powinien być w nim zawarty opis historii postaci, jego profesji i umiejętności. Istnieje możliwość zaproszenia do klanu losowego mieszkańca Bruineny. Przyłączenie do klanu jest równoznaczne z uzyskaniem praw obywatela w Henneth Annun i klanowicza. Aby być przyjętym należy poza podaniem:
a) mieć imię i imię ojca zgodne z prawem imion
b) posiadać avatara zgodnego z przepisami
c) mieć przynajmniej zalążek profilu
d) zarejestrować się na forum klanu
e) być człowiekiem, haradrimem lub easterlingiem ( w niektórych przypadkach możemy przyjąć osobę innej rasy jeśli okaże się tego warta )
2 Każdy będzie regularnie informowany o zmianach w klanie.
3 Wyrzuconym z klanu można zostać, po otrzymaniu bana na forum, notorycznym łamaniu regulaminu i nieprzestrzeganiu obowiązków klanowicza ( nie można nikogo skazać bez wyroku sądowego ). W skrajnych przypadkach mogą zostać przed wyrzuconym zamknięte bramy Henneth Annun. Istnieje również prawo łaski, jeśli u skazanego nastąpi poprawa.
3 Każdy może dobrowolnie opuścić klan. Decyzja, choć w sumie niemądra, jest sprawą tej osoby.
4 Strażnicy Ithilien są neutralni w stosunku do większości klanów. Wojna może nastąpić, jeśli członek obcego klanu będzie dręczył ludzi z klanu, atakował siedzibę, lub strażnice. Członkowie klanu z którym jest prowadzona wojna mają zablokowany dostęp do Henneth Annun. Decyzję o zablokowaniu dostępu do miasta podejmuje rada klanu, a władca Gondoru wprowadza ją w życie. Sankcje mogą zostać zniesione dopiero po wypłaceniu większej sumy pieniędzy lub zawarciu pokoju,
5 Każdy może polecić klan innej osobie, aby do niego dołączyła. Osoba z klanu, która to zrobi, otrzyma dotację od przywódcy w wysokości:
a) 2000 sztuk złota razy poziom nowo przyłączonej postaci, jeśli ma w statystykach ma ponad 2 razy więcej zwycięstw niż porażek
b) 1500 sztuk złota razy poziom nowo przyłączonej postaci, jeśli ma wyrównane statystyki walk lub posiada immunitet
c) 1000 sztuk złota razy poziom nowo przyłączonej postaci, jeśli ma w statystykach ponad 2 razy więcej porażek niż zwycięstw